تبلیغات
باشگاه کارکنان بانک ایران زمین - نکات کلیدی

نکات کلیدی


موضوع : نکات کلیدی  

قبل از مطالعه فصل دوم پیشنهاد می کنم فصل اول را مجددا مطالعه بفرمائید:

فصل دوم

هدف مشتریان از مراجعه به شعب بانکها و موسسات مالی  دریافت خدمات مالی مورد نیاز خود است و اکثر قریب به اتفاق مشتریان امروزه اطلاعات کافی را از کلیه برندها کسب و سپس به تجزیه و تحلیل آنها می پردازند و در نهایت به جایی مراجعه می کنند که بتواند پاسخگوی نیاز آنها باشد و لی هموار ه مشتریانی هم هستند که بصورت حضوری و برای اولین بار به شما مراجعه نموده و در خصوص خدمات و نحوه فعالیت شما سئوالاتی را مطرح می نمایند که نوع برخورد و پاسخگویی شما می تواند در زمینه جلب اطمینان و جذب مشتری نقش مهمی ایفا نماید.

خودتان قضاوت کنید

مطمئنا خود شما بارها و بارها برای انجام خدمات و عملیات بانکی به شعب بانکهای مختلف و یا موسسات مراجعه نموده اید شاید در آن زمان پیش بینی نکرده باشید که روزی خود شما بعنوان یک کارمند تحویلدار در جای متصدی باجه قرار گرفته و جوابگوی مراجعین باشید :

تا کنون چند بار از برخورد نامناسب برخی از تحویلداران به ستوه آمده اید؟و یا بعلت عدم کارایی تحویلدار مربوطه موفق نشده اید به طور صحیح و کامل و یا در تایم معین به مقصود خود برسید؟

حال که خود در حال ارائه خدمات به مراجعین هستید آن روزها را بخاطر بیاورید.در این خصوص تامل کنید شما مسئولیتی را برعهده گرفته اید که در قبال انجام این مسئولیت به شما دستمزد پراخت می شود پس باید این مسئولیت را به نحو احسن و به بهترین شکل ممکن به انجام برسانید و جهت رسیدن به این شرایط آرمانی باید آموزش ببینیدومطالعه داشته باشید تا نتیجه دلخواه مشتریان ,مدیران و شما حاصل شود.

مشتریان شما اغلب از قشرهای مختلف و با سلایق ,عقیده ها و اخلاق و برخوردهای کاملا متفاوت هستندپس این شما هستید که بایدبا لطافت و انعطاف و صبوری آمادگی پذیرایی از تک تک آنها را داشته باشیدو سعی کنید رضایت انها را جلب نمائید.

شما در برخورد با مشتری در همان 60ثانیه اول فرصت دارید که حس و نیروی مفید را به مشتری منتقل نمائیدو مشتری را در احساسی از اطمینان ,رضایت و آرامش غوطه ور کنید.

اغلب مشتریان در مورد خدمات محل کار شما و یا شیوه خدمات رسانی و آپشن های مختلف از شما سئوال می کنند وظیفه یک تحویلدار در این موارد چیست ؟ و اصو لا در اولین برخورد با مشتری تازه وارد چه باید کرد:

به احترام مشتری از جای خود برخیزید

در سلام کردن  و خوش آمد گویی پیش قدم باشید که این از تعالیم اولیه و اساسی دینی ما می باشد.

لبخند را فراموش نکنید .همواره حتی در بدترین شرایط ممکن با روی باز و تبسم و گشاده رویی پذیرای ارباب رجوع باشید این نکته بسیار مهم و حائز اهمیت است پس آنرا فراموش نکنید.

اجازه دهید مشتری با خیال راحت و به دور از هرگونه تنش و استرسی با شما ارتباط برقرار کند و به دقت به سخنان او توجه کنید زیرا شما باید اول نیاز و خواسته مشتری را به دقت متوجه شده  تا بتوانید پاسخ مناسبی ارائه نمائید . پس با تامل و آرامش کامل گوش شنوای مشتری خود باشید.

در صورتی که نسبت به درخواست مشتری اطلاع کامل و وافی ندارید سعی نکنید که با دادن اطلاعات نادرست ذهن او را منحرف نمائید در این اوقات بهتر است با ادای احترام و تکریم وی را به مسئول شعبه خود معرفی و کمک کنید تا بهترین پاسخ را دریافت نمایئد.

توجه داشته باشید که نوع و شیوه بیان شما در معرفی خدمات و ارائه و انتقال آن به مشتری بسیار مهم و کلیدی است ,پس دقت کنید که از چه لغات و کلماتی استفاده نموده  و تا چه حد خود شما باخدمات ارائه شده آشنایی دارید.پس اطلاعات خود را تکمیل نموده و همیشه به روز باشید .

سعی کنید با کسب اطلاعات دقیق ,به تمامی اطلاعات مخصوص به خدمات  و شیوه خدمات رسانی احاطه داشته باشید .

به نظر شما می توان به کسی که نسبت به آمار و اطلاعات و خدمات محل کار خود بی اطلاع است تکیه نمود؟

 

پایان فصل دوم

هر گونه اقتباس و کپی برداری بدون ذکر نام منبع و نویسنده ممنوع و قابل پیگیری است